Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2016

Ο Χρήστος Τερζίδης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Μεστές κουβέντες με νόημα μας είπε ο Χρήστος σ’ αυτή μας...
την συνάντηση, που αν καθίσεις και τις ξαναδιαβάσεις… θα καταλάβεις το πόσο σημαντικό είναι να μπορεί ένας άνθρωπος μέσα από δυό λόγια, να σε κάνει σκεφτείς πραγματικά…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η απλότητα της καθημερινότητας μου και η αγνότητα των ονείρων μου.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο Μικρός Ναυαγός.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Προδίδει το ποιός πραγματικά είμαι. Ακόμα και οι πιο κοντινοί μου άνθρωποι δεν με γνωρίζουν πραγματικά αν δεν έχουν διαβάσει τα βιβλία μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Δεν πιστεύω στο Θείο ως μεταφυσική έννοια, οπότε δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Οι τάσεις συναναστροφής.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Όχι.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με άμεσους τρόπους. Φιλώντας και αγγίζοντας.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Όταν συμβαδίζει με τον ρεαλισμό.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Κυρίως με τον αποσυμφορισμό του περιβάλλοντος μου από τοξικούς ανθρώπους και δραστηριότητες. Για να ξαναδώσει καρπούς ένα χωράφι, πρέπει πρώτα να καούν οι άχρηστες καλαμιές.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
«Αυτή η Νύχτα Μένει» του Νίκου Παναγιωτόπουλου.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν είμαι προληπτικός οπότε δεν συνδέομαι με αντικείμενα.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Αποφεύγω να εκφράζομαι με στερεότυπα.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Δεν φαντάζομαι ότι τα ελληνικά ΜΜΕ μπορούν κάποτε να φτάσουν σε ένα επίπεδο ποιότητας και αισθητικής στο οποίο να λειτουργούν ως φάρος άποψης, πολιτισμού και διαμόρφωσης πολιτικής άποψης. Η κρίση που βιώνουμε είναι μέρος αλλά όχι ο πυρήνας του προβλήματος, όσον αφορά τα ΜΜΕ. Η χαμηλή ποιότητα αισθητικής, επαγγελματικής αντίληψης και ευσυνειδησίας των ανθρώπων που λυμαίνονται τον χώρο των ΜΜΕ και των κλικών που έχουν σχηματίσει, είναι ο πυρήνας του προβλήματος. Αυτά τα δεδομένα ευθύνονται και για την εκπόρνευση των ΜΜΕ σε συγκεκριμένα συμφέροντα, ανάλογα την περίοδο βέβαια.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Η πραγματική τέχνη δεν φιμώνεται. Αντιμετωπίζει μόνο αντίσταση αλλά βρίσκει τον δρόμο της. Η εξουσία έχει ως βασικό άξονα την επιβίωση της, οπότε είναι λογικό να αντιπαρατίθεται ενστικτωδώς σε ότι νοιώθει να την απειλεί χωρίς να μπαίνει σε καμμία διαδικασία ανάλυσης ή κατανόησης.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Γιατί το Ελληνικό κράτος από την δημιουργία του λειτουργεί ως ένα ιδιότυπο προτεκτοράτο. Από την στιγμή που μας εφηύραν ως έθνος δεχτήκαμε την επιβολή ενός ξενόφερτου βασιλιά, τελείως άσχετου από την ταυτότητα μας. Η τελευταία μας συγγενική σύνδεση μέσα από την ιστορία ήταν με κάποιους Οθωμανούς πολίτες οι οποίοι είχαν ως κοινά χαρακτηριστικά την γλώσσα και την θρησκεία. Αυτή την δουλικότητα και υποταγή που επέβαλλε αυτή η κατάσταση, δεν την έχουμε αποβάλλει ακόμα από το DNA μας.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Την αλλαγή του πολιτεύματος.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Κόνδορας.

Πιστεύετε στα όνειρα;

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να ακούει προσεκτικά όλες τις συμβουλές αλλά να μην ακολουθεί καμμία σαν να ήταν νόμος.



Ο Χρήστος Τερζίδης γεννήθηκε στην Κολωνία της τότε Δυτικής Γερμανίας και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με το ραδιόφωνο και την μουσική δημοσιογραφία. Το 1991 προχώρησε στην έκδοση του In Rock, της πρώτης μηνιαίας επιθεώρησης της ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής. Το In Rock ήταν το πρώτο free press magazine το οποίο κυκλοφόρησε σε πανελλαδικό επίπεδο και άνοιξε τον δρόμο αυτής της γενιάς των εντύπων. Το 2003 ίδρυσε το Hood, με κύριο αντικείμενο την ελληνική hip hop σκηνή και το urban lifestyle. Διέκοψε τις εκδόσεις και των δύο περιοδικών το 2005.
Το καλοκαίρι του 2003 εκδόθηκε η μουσική του έρευνα Το hip hop δεν σταματά-hip hop don’t stop από τις Εκδόσεις Οξύ. Τον χειμώνα του 2009, από τις Εκδόσεις Κέδρος, το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο ...Και το τέλος πάντα κοντά και την άνοιξη του 2011 το Bright Nights από τις Εκδόσεις Intro. Το τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο Άδεια Δωμάτια κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος τον Απρίλιο του 2014.
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 ασχολείται με τη διοργάνωση συναυλιών και το management μουσικών καλλιτεχνών. Έχει στο ενεργητικό του χιλιάδες εκδηλώσεις με δημοφιλείς καλλιτέχνες. Κάτω από το management του πολλοί Έλληνες καλλιτέχνες σημείωσαν επιτυχημένη καριέρα και μερικοί αναδείχθηκαν σε σταρ.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και τα τελευταία χρόνια στην Νέα Υόρκη όπου έχει ξεκινήσει τις αντίστοιχες δραστηριότητες.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)