Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

10 + 1 συμβουλές για την οδήγηση στη βροχή…


Με τα πρωτοβρόχια ήδη να έχουν κάνει...
την εμφάνισή τους, θυμίζουμε έντεκα βασικούς κανόνες, που πρέπει να τηρούμε όταν οδηγούμε σε βρεγμένο και ολισθηρό οδόστρωμα, επειδή κρύβει επικίνδυνες παγίδες. 
Το καλοκαίρι είναι πλέον παρελθόν και μπαίνουμε πλέον στον Οκτώβρη. Όπως είναι λογικό ο καιρός έχει αλλάξει, η θερμοκρασία έχει πέσει και οι πρώτες βροχές ήδη έκαναν την εμφάνισή τους! 
Οι δρόμοι βράχηκαν για πρώτη φορά ύστερα από τόσους μήνες και αυτό σημαίνει ότι όση σκόνη και ρύποι είχαν συσσωρευτεί στην επιφάνεια της ασφάλτου, έγιναν ένα με τις πρώτες σταγόνες και δημιούργησαν μια ιδιαίτερα επικίνδυνη γλίτσα, που μπορεί να μας φέρει σε μια δύσκολη θέση. 
Ας φρεσκάρουμε λοιπόν τους πιο βασικούς κανόνες για την οδήγηση στη βροχή και παράλληλα να αναφέρουμε όσα πρέπει να αποφεύγουμε, ώστε οι μετακινήσεις μας να παραμείνουν το ίδιο ασφαλείς ακόμη και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. 
1) Ελέγχουμε και -εφόσον είναι απαραίτητο- αντικαθιστούμε τα ελαστικά μας. Το γράφουμε συνεχώς, όμως είναι η αλήθεια, ότι το λάστιχο είναι το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα και δεν μπορεί παρά να βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Μπορεί να έχουν κάποιο κόστος και οι καιροί να είναι δύσκολοι, όμως είναι θέμα ασφαλείας δικής μας, της οικογένειάς μας και των γύρω μας οπότε καταλαβαίνουμε ότι σε αυτόν τον τομέα δεν χωρά οικονομία. 
2) Φροντίζουμε οι υαλοκαθαριστήρες μας να είναι σε θέση να σαρώνουν άριστα το παρμπρίζ και να μην αφήνουν γραμμές ή θαμπάδες. Η καλή ορατότητα είναι ανεκτίμητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ειδικά σε συνθήκες βροχής πρέπει να βλέπουμε ακόμη καλύτερα, για να αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα τους επερχόμενους κινδύνους και να παίρνουμε τα μέτρα μας. 
3) Εξαερίζουμε σωστά την καμπίνα του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό γίνεται αποπνικτικό μετά από πολύωρη οδήγηση με κλειστά παράθυρα και το φαινόμενο επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο αν υπάρχουν πολλοί επιβάτες. Γι΄ αυτό ενεργοποιούμε τον κλιματισμό και όποτε είναι απαραίτητο, το ξεθάμπωμα του εμπρός και του πίσω παρμπρίζ, ώστε να εξασφαλίζουμε τη μέγιστη δυνατή ορατότητα. 
4) Βεβαιωνόμαστε ότι τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω λειτουργούν όπως πρέπει και δεν είναι καμμένη κάποια λάμπα. Σε αυτή την περίπτωση, την αντικαθιστούμε, για να βλέπουμε εμείς καλά κατά τις βραδυνές ώρες και παράλληλα, να είμαστε ευκολότερα αντιληπτοί από τους άλλους οδηγούς. 
5) Χρησιμοποιούμε κάποιο ειδικό προϊόν, που δεν επιτρέπει στις σταγόνες της βροχής να παραμείνουν πάνω στο τζάμι και γλιστρούν προς τα κάτω. Αυτό αφορά κυρίως τις γυάλινες επιφάνειες χωρίς υαλοκαθαριστήρες (τα πλαϊνά και τα πίσω μέρη του αμαξώματος στα σεντάν), οπότε παραμένουν καθαρά με πολύ λιγότερα στίγματα και κατ' επέκταση, εμποδίζουν λιγότερο την ορατότητα.  
6) Προσέχουμε όταν περνάμε από λιμνάζοντα νερά στους δρόμους. Μπορεί κάτω από την επιφάνεια του νερού να βρίσκεται μια πολύ βαθιά λακκούβα και να δημιουργήσει ζημιά στα ελαστικά ή στον τροχό του αυτοκινήτου μας, ενώ αν κινούμαστε με κάποια ταχύτητα, υπάρχει περίπτωση να χάσουμε τον έλεγχο του οχήματος. Ακόμη κι αν γνωρίζουμε το δρόμο δεν το ρισκάρουμε, αφού μπορεί η άσφαλτος να έχει υποχωρήσει από το νερό και να είναι πολύ φρέσκια η τρύπα. 
7) Τσεκάρουμε ότι η ρεζέρβα μας είναι σε καλή κατάσταση, όπως και το προειδοποιητικό τρίγωνο που τοποθετούμε στο δρόμο σε περίπτωση ανάγκης. Παράλληλα δεν ξεχνάμε, να ελέγξουμε το φαρμακείο που διαθέτει το όχημα, προσθέτοντας ο,τι λείπει. 
8) Κάνουμε έναν χειμερινό έλεγχο στο αυτοκίνητό μας, τον οποίο μάλιστα προσφέρουν αρκετές εταιρείες δωρεάν. Το τελευταίο πράγμα που θέλουμε όταν βρισκόμαστε έξω και ειδικά με βροχή, είναι να χαλάσει κάτι και να ακινητοποιηθούμε στην άκρη του δρόμου.  
9) Προσέχουμε το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Όταν μαζεύεται πολύ νερό στο οδόστρωμα, δεν προλαβαίνει να διαφύγει όλο άμεσα μέσω των αυλακώσεων του πέλματος του ελαστικού. Έτσι καταλήγουμε να οδηγούμε πάνω σε ένα λεπτό γλιστερό φιλμ μεταξύ ελαστικού και ασφάλτου και ουσιαστικά το πέλμα δεν πατά πλέον στο οδόστρωμα, αλλά «κολυμπάει» στο νερό. Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι το αυτοκίνητό μας υδρολισθαίνει και χάνουμε τον έλεγχό του, το παν είναι να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας. Δεν φρενάρουμε, κρατάμε σταθερά το τιμόνι και αποφεύγουμε απότομες κινήσεις, ενώ κόβουμε ταχύτητα αφήνοντας το γκάζι. Αν βρίσκονται τα ελαστικά σε καλή κατάσταση, η πρόσφυση θα επανέλθει σχεδόν αμέσως.  
10) Οδηγούμε με ηρεμία. Τα καινούργια ελαστικά, το τετρακίνητο αυτοκίνητο ή τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού δεν σημαίνει πως μας κάνουν άτρωτους. Ο συντελεστής τριβής μειώνεται δραματικά με το νερό, η απόσταση ακινητοποίησης μεγαλώνει σε σημαντικό βαθμό και αν τρέχουμε, ή έχουμε κολλήσει στον μπροστινό μας, το ατύχημα δεν θα αποφευχθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Οπότε αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, κρατούμε μεγαλύτερες αποστάσεις ασφαλείας από ό,τι σε στεγνή άσφαλτο και φερόμαστε ώριμα για να φτάσουμε σώοι και αβλαβείς στον προορισμό μας τόσο εμείς, όσο και οι συμπολίτες μας. 

11) Ξεκινάμε νωρίτερα από το σπίτι για τις καθημερινές μετακινήσεις σας είτε μεταφέρουμε το παιδί στο σχολείο είτε πηγαίνουμε στη δουλειά μας. Η βροχή φέρνει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία και η αργοπορία φορτώνει με άγχος και νευρικότητα τον οδηγό, που τον ωθούν να ρισκάρει και ο κίνδυνος ατυχήματος μεγαλώνει. Εξάλλου, ποιος θέλει να ξεκινά η μέρα του με νεύρα; (gazzetta.gr)