Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Η Μαριάννα Τεγογιάννη απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Χαμογελαστή όπως πάντα η Μαριάννα, ήρθε...
στην αυλή μας μαζί με τα δώρα της και την αστείρευτη αισιοδοξία που έχει για τη ζωή, ώστε να κάνουμε μια κουβέντα γύρω από το ατέλειωτο  παιχνίδι της γραφής και των συναισθημάτων…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Ο τρόπος που λειτουργούσε το βλέμμα μου απέναντι στους ανθρώπους. Η αστείρευτη αισιοδοξία που είχα για τη ζωή και το ατέλειωτο παιχνίδι…

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Με είχε συνεπάρει ο αυθορμητισμός, ο ενθουσιασμός και η παιδική της αφέλεια.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Το έχω κάνει πολλές φορές. Γενικά είμαι από τους ανθρώπους που τη ντροπή και ενδεχομένως τη συστολή που είχα σαν παιδί την έχω γυρίσει υπέρ μου. Κρατάω πάντα τα καλά των ανθρώπων και όχι τα άσχημα.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Την υπομονή και την επιμονή. Να δίνω στον εαυτό μου, το χρόνο και το χώρο να επεξεργάζεται καλύτερα τα πράγματα εγκεφαλικά και συναισθηματικά.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Η χρονοβόρα αδράνεια του μυαλού μου σε οτιδήποτε με στεναχωρεί και με λυπεί.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Θα την έπιανα από το χέρι και θα της ζητούσα να γίνει ξανά φίλη μου.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με μια μεγάλη αγκαλιά για όλους. Όταν αγαπάω είμαι εκεί. Για πάντα.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει. Η αισιοδοξία είναι η αρχή των πάντων. Εκείνη μου δίνει έμπνευση για να γράφω, να σκέφτομαι, να υπάρχω.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με την έρευνα και τη συγγραφή. Έχω ξεκινήσει κάτι πολύ διαφορετικό απ’ όσα έχω κάνει μέχρι σήμερα και νιώθω πολύ ενθουσιασμένη και γεμάτη προσμονή για τη συνέχεια.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Τις θύμισές μου… τα λάθη μου και τα σωστά μου…

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
«Οι κυρίες της αυλής». Θεωρώ ότι είναι από τις πιο τρυφερές ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες που έχουν γραφεί ποτέ.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Η αγάπη των παιδιών μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
«Σκέφτομαι, σημαίνει υπάρχω».

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Διφορούμενο. Ανέκαθεν τα ΜΜΕ τα προσομοίαζα με ποτάμια. Άλλοτε φουσκωμένα και έτοιμα να ξεχειλίσουν και άλλοτε ήρεμα να κυλούν.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Η εξουσία, στερείται οποιασδήποτε μορφής τέχνης. Θα έλεγα ότι είναι ημιμαθής, που φυσικά είναι χειρότερο από την αμάθεια και σαφώς πιο επικίνδυνο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να τις καλουπώσει και να τις φιμώσει. Φυλακίζεται ο αέρας που αναπνέουμε;

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και ο φόβος του λάθους. Οι άνθρωποι δεν έχουν μάθει να λειτουργούν επειδή το θέλουν, αλλά επειδή έτσι πρέπει. Η ιστορία όμως έχει αποδείξει ότι ο Έλληνας, ακόμα και αν ματώσει θα ξανασηκωθεί. Και αυτό είναι το κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες της ζωής.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Θα έφτιαχνα καινούργιους νόμους, και θα φρόντιζα το Δημοκρατικό Πολίτευμα της Χώρας μου, να πλαισιωνόταν από παιδιά. Η ματιά και το ένστικτό τους δεν λανθάνει ποτέ.

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Την κακία και τη μιζέρια. Είναι κάτι που απεχθάνομαι και αποφεύγω συστηματικά.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Άλογο. Η ελευθερία και η ανεξαρτησία του με μάγευαν από μικρή.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Όχι. Πιστεύω όμως στα όνειρα που δημιουργούμε μόνοι μας με σκοπό κάποια στιγμή να τα πραγματοποιήσουμε.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; 
«Σώπα, άκου, μίλα, αγάπα»


Η Μαριάννα Τεγογιάννη γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Σπούδασε Οικονομικές Επιστήμες καθώς και Μουσική, πιάνο, αρμονία και σολφέζ από την Αιολική Σχολή Πειραιά. 
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής και αφήγησης παραμυθιού με τον Δημήτρη Αβούρη. 
Αρθρογραφεί σε πολλά ηλεκτρονικά περιοδικά και έχει δικές της στήλες. Ανήκει στην συντακτική ομάδα του <<Μαγικού Κόσμου του Παιδικού Βιβλίου>> της www.kosvoice.gr που το 2013 βραβεύτηκε ως το <<Καλύτερο Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας>> από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. 
Ποιήματά της έχουν βραβευτεί από Διεθνής και Πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και έχουν συμπεριληφθεί και εκδοθεί σε έντυπες ανθολογίες. 
Είναι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου ΙΒΒΥ, της Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας καθώς και της SCBWI (The Society of Children’s Book Writers and Illustrators). 
Τo βιβλίο της <<Ο Χορός των Ντο Ρε Μι>> απέσπασε το Α΄ Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών για το 2014. 
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στην ηλεκτρονική διεύθυνση: mariannateg@yahoo.gr ή mariannalouk@yahoo.gr


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)